Ezek minek?

A focin és a politikán kívül Magyarországon van egy harmadik dolog, amihez mindenki ért. Ez pedig a reklám és a marketing.

Egykori tanáraim most kapnak szívrohamot, hogy ezt a két dolgot szinonímaként használom. Mivel életük és tudásuk becses kincs, ezért sietve megjegyzem: én nem. Nem én, hanem nagyon sokan. Erről majd egy külöm poszt. Valamikor...

Mindez azt eredményezi, hogy igen vegyes a hazai marketinges szakembergárda szakképzettsége, sok a kontár. (Ezt már többen megénekelték itt, itt és itt)

Mit is értek ez alatt? Miért is zavar? Egyrész mert ez a szakmám, és zavar ha nem értik mit is csinálok, esetleg le is nézik, hogy ezt mindenki tudja, másrészt pedig szimplán a szakmaiság miatt. Így fordulhat elő, hogy egy ügynökség eljuthat ilyen emberekkel olyan szintre, hogy egy multi tenderére meghívást kap. A tenderbrieffel kapcsolatban a következő párbeszéd játszódott le egy ünyökség CSD-je és egy kis account között:

CSD - Átolvastad a Briefet? Van valami kérdésed? 
A - Persze. Ami hiányzik nekem belőle az a pozicionálás. Nem találtam meg.
CSD - Mit értesz pozicionálás alatt?? (Pofon No. 1.)
A - (Hatászünet) a pozicionálás (és kifejti ezt)
CSD - Minek az neked, hiszen ott a célcsoport

És akkor csodálkoznak a kreativnal, hogy nem elég minőségi terméket produkal a reklámszakma? Ráadásul aláássák a szakma hírnevét.

Bár inkább ők, mint az MLM...

Címkék: marketing account ügynökség kontár

2010.02.05. 18:09 Bajnok 5 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://bajnok.blog.hu/api/trackback/id/tr461732255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 23:44:32

a kontárok nevében vétó:)

egyébként privátban teljesen egyetértek:)

az a baj,hogy sok a megélhetési marketinges...már a szagukról megérezni őket. és a marketingtanácsadókkal is Dunát lehet rekeszteni, de minden 10.nek van csak olyan saját honlapja, amitől nem kapok sírógörcsöt...

szerencsére egy részük olyan szar,hogy még magát se tudja eladni:D

jó munkát kívánok, sok sikert a bloghoz:)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.07. 12:15:22

@Kontárblog: Köszi szépen a jókivánságokat. :)

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.02.07. 18:14:37

Tyű Bajnok piszkosul egyet értek!!!Nap mint nap mormolom magamban szinte szóról szóra ezt a posztot, pedig most látom először.. :D

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.08. 13:53:50

@Artuum: Ha gondolod kirakatjuk óriásplakátnak a belvárosban és/vagy az általad választott kontár irdoája elé :)

Amúgy nem én találtam fel ezzel a spanyolviaszt, csak én IS leírtam.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.02.08. 18:22:36

@Bajnok: Akárhogy is, jó volt látni leírva! :)

Bajnok Blog

Sokan, sokféleképpen írnak a reklámok, a marketing, a brandek és a kommunikáció világáról. Ez a blog nem helyettesíti, hanem inkább kiegészíti ezeket. Uff.

Utolsó kommentek

Licenc

Creative Commons Licenc