Anti esettanulmány accountoknak

Egy régi, elmény juttatta azt eszembe, hogy minden accountnak kb. fel év ügyféloldali tapasztalat is kellene, és akkor nem fordulnának elő olyan esetek, mint amit átéltem.

Történet egyszer régen, amikor ügynökségi oldalról ügyfél oldalra váltottam, hogy az egyik ügymökségünknek kiküldtem egy briefet. Semmi bonyolult gonoszsag, image kampány több eszközre, igencsak bő határidővel. Mivel án még nem dolgoztam előtte velük, kicsit teszt jellegű volt a dolog.

Eltelt egy hét a brief kiküldése óta és még nem kaptam semmi választ. Győzött a kíváncsiságom, hát rájuk telefonáltam. Kiderült, hogy az accountunk egy hete beteg és ezért a brieffel senki nem foglalkozott (!!!) Én erről miért nem tudtam? Out of Offic? E-mail átirányítás? Munkafolyamat szervezés? Ügyfélkezelés?

Mivel rájuk csörögtem (Nem MT módjára) nekiálltak dolgozni két nappal később fel is hívtak a brieffel kapcsolatos kérdésekkel. Gondoltam mégsincs veszve minden. De mégse, ugyanis olyat kérdeztek, ami le volt írva a briefben, ráadásul szó szerint..

Második körben kibírtam másfél hetet a telefonálással. Érdeklődtem, hogy ugyanmár, mi úkság? Dolgoznak rajta? Jó. És mikor látok valamit? (gonosz módon így kérdeztem) Megegyeztünk a péntek délelőttben, majd zavarba hoztam két ördögien gonosz kéréssel. Először is szeretnék kérni (!) egy timingot. A válasz meglepett: "Timingot? Minek? Most egyeztünk meg, hogy pénteken megyünk prezentálni!" (no comment) Ekkor áltam elő a második kéréssel: Szép, hogy dolgoznak rajta, de honnan veszik, hogy meg is rendeljük? Hol az árajánlat?

Érkezett timing (de ilyen minek? benne volt a brief időpontja, a prezentációé, és a válaszé. Semmi más) és árajánlat (egy soros…)

Eljött a péntek, megérkezett az ügynökség. Egy fővel. Szépen megmutogatta a print koncepciókat kinyomtatva. De minek? Layout szinten, csak a sajtót, hiába kértem mást is? Ezt simán átküldhette volna e-mailben is. Legalább megismerkedünk.

Kértem (!) két napot a válaszra, a koncepciókból három szerencsés lett kiválasztva, változásokkal, hogy on brief legyen. Legalább már hallottam ügynökséget élőszóban megsértődni, hogy módosítást kértünk a koncepción.

A második kör változatait már e-mailben kaptam meg, a következő szöveggel: "Szia! Csatolom a módosításokat. Üdv."  És? Mit csináljak vele? Vár válaszokat? mikorra? Vagy ezt már véglegesnek tekinti? Nem derült ki a szövegből semmi. A csatolt anyagból viszont igen. A változások egy része, amit e-mailben kértem, szimplán nem történt meg. Újabb telefon, újabb sértődés.

A tesztelés a végéhez közeledett, és mivel a timingban nem szerepelt már az e rész, és e-mailben sem volt semmi jelzés, időnk pedig még volt, ezért vártam, mikor kezdenek hiányolni. Másfél hét. 

Végül sikerült egy onbrief koncepciót összehozni, egész jó lett a végeredmény. Kemény meló volt. Részemről. Részükről annyira nem. Azután nem dolgoztattam velük.

Igazából a egy dolog volt ami nagyon hiányzott: az ügyfélkezelés.

Na ez az élmény indította el bennem a elhatározást, hogy az account iskolát elindítsam blog formában. De ha lúd, akkor már legyen kövér. Így lett ez a blog.

Címkék: ügyfél account brief ügynökség kontár account iskola

2010.02.10. 21:44 Bajnok 2 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://bajnok.blog.hu/api/trackback/id/tr591745010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.12. 17:40:27

Köszi. Sokat edzettem rá.

Amúgy pedig az account szakmához kell is a türelem. Ott nevelődöt belém még jobban.

Bajnok Blog

Sokan, sokféleképpen írnak a reklámok, a marketing, a brandek és a kommunikáció világáról. Ez a blog nem helyettesíti, hanem inkább kiegészíti ezeket. Uff.

Utolsó kommentek

Licenc

Creative Commons Licenc