Microsoft talányos időzítése

Aki mostanában akár egy keveset is netezeik, biztosan belefutott már az Microsoft kampányába, amiben az Internet Explorer 8-at népszerüsítik. Velveten futott egy nyereményjáték, origo tartalmakkal feltöltve, természetesen indítottak Facebook oldalt. Persze nem csak online, hanem offline is fut a promó. Csinos hostessek előfordultak koleszokban és a HVG állásbörzén is. (Hoppá! Jól meghatározható célcsoport? Piros pont).

Ez eddig még okés is lenne, egy szép sokcsatornás tavaszi kampány. DE!

Miért pont most? Ha megnézzük a lehetséges okokat, egyik sem olyan erős, hogy emiatt egy ekkora kampányt futtassanak.

  • Az Internet Explorer 8 hivatalos premierje tavaly(!) márciusban volt, vagyis nem egy vadiúj termék. Ellentétben a kampány sugallatával, miszerint a legújabb, "gyorsabb, biztonságosabb" böngésző. Az egész kampány olyan, mint ha egy új termék bevezetése lenne. Állításomat alátámasztja egy személyes tapasztalat. Az egyik hostesstől megkérdeztem, hogy mire fel az IE8 promóció, hiszen már egy jó taa piacon van. A válasz kissé meglepett: "Ez vadiúj termék, most le is tölthetem a microsite-ról". Mivel ránézésre nem kifejezetten informatikus hallgató kinézete volt, így gondolom az eligazításon kapta ezt, vagy ilyesmi infót. (Egyébként kíváncsi lennék, hogy mekkora a tanulás mellett hostesskedő informatikusok aránya :) )
  • Az 9-es előzetese már március óta letölthető, bár a véglegesig valószinűleg még egy évet kell várni.
  • A piaci részesedés csökkenése miatt? Bár csökken az IE piaci részesedése, de ez nem újdonság. 2004-es csúcspont óta folyamatosan csökken, most áprilisban már 60% alatt jár (via bitport). Ha a magyar viszonylatot nézzük, akkor még rosszabb, hiszen nálunk egyes források szerint tavaly év elején, mások szerint tavaly nyáron megelőzte a Firefox.
  • EU szabályozás miatt, hogy fel kell ajánlania a telepítőnek alternatív böngészők telepítését? Ez már gyanúsabb, mert decemberben született megállapodás a MS és az EU között, de miért a több hónapos csúszás?
  • Az IE6-es verziójának az "elterjedtsége" miatt? Bár hivatalosan eltemették, nagyobb site-ok pedig kifejezetten bojkottálják (Facebook, Digg, Youtube, Gmail, Google Docs) a piaci részesedése az USAban munkaidőben 13% fölé megy. Nagyon sok cégnél régóta nem frissítették a 8 éves szoftvert. (via PCWORLD) Ez is lehet egy ok, de akkor miért nem updattel, vagy egyéb figyelmeztetéssel próbálkoznak?

Az ok mindegyik találgatásom esetén érthető lenne. De az időzítés, és a módszer akkor is talányos marad számomra. Ha valaki tudja, ne habozzon elűzni belőlem a kiváncsiság férgét.

Címkék: microsoft kampány kommunikáció talányos

2010.05.05. 23:30 Bajnok Szólj hozzá!!

A bejegyzés trackback címe:

https://bajnok.blog.hu/api/trackback/id/tr211977023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bajnok Blog

Sokan, sokféleképpen írnak a reklámok, a marketing, a brandek és a kommunikáció világáról. Ez a blog nem helyettesíti, hanem inkább kiegészíti ezeket. Uff.

Utolsó kommentek

Licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása