MMM - Marketing Ma Magyarországon

Nagy szívfájdalmam egy ideje a marketing helyzete, megítélése Magyarországon. Nem túl jó. Talán köszönhető ez annak, hogy haznánkban nem rendelekezik túl régi történelemmel ez a a szakma. Sokak szerint ez nem is szakma, inkább az az elvárás, hogy érts a cég profiljához (Optika, Elektronika, Gyógyszerészet stb.) A marketingbe meg majd beletanulsz. Miért nem fordítva? Miért fontosabb az, hogy érts a digitális fényképezőgépek technikájához, mint az,  hogy legyen Marketinges végzettséged ÉS 5-6 év tapasztalatod? Persze fontos a termék ismerete, és a piacé is, de könyörgöm, nem azért van a cégnél sokfajta ember, akik értenek ehhez is, és segítenek beletanulni? Cserébe a (marketing)szakmai tapasztalatért? Nem lenne jobb a cégnek? Szerintem de. 

Ami végkép kiborította nálam a bilit, az év elején egy nagy multinak az álláshirdetése. Marketing asszisztens; elvárások: legalább 1 éves Marketing VAGY asszisztensi tapasztalat. VAGY ????!!! 5 éves egyetemi marketing képzés, és egy év pl. Porcternél eltöltött idő mióta mérhető össze 1 éve asszisztensi munkával a Macsakafarka Kft-nél?

Ezért már nem is feketepont, hanem egyenesen, egy feketpontgyártó automata jár • • •. Azóta értelemszerűen kicsi máshogy állok ehhez a céghez. 

Hogyan jutottunk ide? Emlékeim a kreatívon volt egy cikk, ami szintén ezt boncolgatta de csak ügynökségi oldalról. A lényeg ugyanaz. 90-es évek elején a multik megérkezésével, megérkeztek a tapasztalt marketingesek is, akik nekiálltak ezt a szakmát is kiépíteni, és egy megfelelő utánpótlást kiépíteni. A probléma abból állt, hogy ők már nem adták tovább azt a tudást, amit szereztek. Azóta a szakma eléggé felhígult, mind a nyújtott szolgáltatások, mind az elvárások terén.

Hogyan lehet ebből kitörni? Most sehogy. Idővel. Megfelelő szakemberekkel. A piac előbb utóbb kitisztítja magát. Remélem.

Címkék: marketing magyarország feketepont

2011.11.27. 11:42 Bajnok Szólj hozzá!!

A bejegyzés trackback címe:

https://bajnok.blog.hu/api/trackback/id/tr623410608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bajnok Blog

Sokan, sokféleképpen írnak a reklámok, a marketing, a brandek és a kommunikáció világáról. Ez a blog nem helyettesíti, hanem inkább kiegészíti ezeket. Uff.

Utolsó kommentek

Licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása